ESMASPÄEV | |||
KELLAAEG | HUVIRING | KOHT | KUUTASU |
13.45-15.15 | NÄPUTÖÖRING | Oru tn 3 (Joosepi maja) 2.b klassiruum | 20.- |
13.45-15.15 | ROBOOTIKA 1 (1.-3. klassile) | Oru tn 3 (Joosepi maja) III korruse arvutiklass | 25.- |
14.00-15.30 | RAHVATANTS 1.-2. klassile | Tähtvere Päevakeskuse 2.korruse saal | 25.- |
15.30-17.00 | RAHVATANTS al 1. klassist | Tähtvere Päevakeskuse 2.korruse saal | 25.- |
15.45-17.15 | KUNSTIRING | Jakobi 41 (Agathe maja) kunstiklass | 20.- |
15.35-16.20 | LASTEAIA ROBOOTIKA | Oru tn 3 (Joosepi maja) III korruse arvutiklass | 15.- |
16.15-18.00 | NÄITERING 9.-10. klassile | Vanemuine | 60.- |
18.00-21.00 | NÄITERING 11.-12. klassile | Vanemuine | 60.- |
TEISIPÄEV | |||
KELLAAEG | HUVIRING | KOHT | KUUTASU |
15.30-17.00 | ROBOOTIKA 3 (3.-6. klassile) | Oru tn 3 (Joosepi maja) III korruse arvutiklass | 25.- |
16.15-17.45 | NÄITERING 7.-8. klassile | Reiniku kooli väike saal | 60.- |
16.30-18.00 | NÄITERING 4.-6. klassile 1. rühm | Tiigi Seltsimaja | 40.- |
KOLMAPÄEV | |||
KELLAAEG | HUVIRING | KOHT | KUUTASU |
13.45-15.15 | ROBOOTIKA 2 (1.-3. klassile) | Oru tn 3 (Joosepi maja) III korruse arvutiklass | 25.- |
14.35-16.05 | VÄITLUSRING 7.-10. klassile | Jakobi 41 | 15.- |
16.15-17.45 | NÄITERINGI LISARÜHM | Tiigi Seltsimaja | 40.- |
17.30-19.00 | HISPAANIA KEEL isa Migueliga, varemkäinutele | Katoliku koguduse maja Veski 1 | 10.-/kord |
NELJAPÄEV | |||
KELLAAEG | HUVIRING | KOHT | KUUTASU |
13.45-14.30 | VARAJANE SAKSA KEEL | Oru tn 3 III korruse väikeklass | Tasuta |
13.40-15.20 | RAAMATUKLUBI 2.-3. klassile | Oru tn 3 | 25.- |
14.40-16.05 | ROBOOTIKA 4 (3.-6. klassile) (NB! Toimub üle nädala!) | Oru tn 3, III korruse arvutiklass | 25.- |
15.25-16.55 | MALERING al 5. klassist | Jakobi 41 | 20.- |
16.30-18.00 | NÄITERING 4.-6. klassile 2. rühm | Tiigi Seltsimaja | 40.- |
16.00-17.30 | NÄITERING 7.-8. klassile | Reiniku kooli väike saal | 60.- |
16.15-17.45 | NÄITERING 9.-10. klassile | Vanemuine | 60.- |
17.30-19.00 | HISPAANIA KEEL isa Migueliga, algajatele | Katoliku koguduse maja Veski 1 | 10.-/kord |
REEDE | |||
KELLAAEG | HUVIRING | KOHT | KUUTASU |
14.40-16.05 | MALERING 1.-4. klassile | Oru tn 3 muusikaklass | 20.- |
16.15-17.45 | NÄITERING 11.-12. klassile | Vanemuine | 60.- |
LAUPÄEV | |||
KELLAAEG | HUVIRING | KOHT | KUUTASU |
SEL ÕPPEAASTAL EI TOIMU!
Õpilastele alates 5. klassist
Juhendaja: Elis Mets
Kahekuuline fotograafia kursus.
Ringist osavõtmiseks on vajalik kaameraga mobiiltelefoni või fotoaparaadi (peegelkaamera või digitaalne kompaktkaamera) olemasolu. Õpime erinevaid fotograafiaalaseid termineid ja parameetreid põgusalt
tundma ja enda huvides kasutama. Peamiselt toimub ringides erinevatel teemadel pildistamine ja töö käigus
erinevate nippide omandamine.
Täiskasvanutele ja õpilastele alates 7. klassist
Juhendaja: isa Miguel Angel Arata Rosenthal
Osalustasu: 10 eurot/tund
Ring toimub KOLMAPÄEVITI KELL 17.30–19.00 (edasijõudnud) ja NELJAPÄEVITI 17.30–19.00 (algajad)
Juhendaja isa Miguel Angel Arata Rosenthal on Tartu Pühima Neitsi Maarja Pärispatuta Saamise Koguduse preester. Pärit Tšiilist, Eestis elanud üle 15 aasta.
"Hispaania keele tundide võlu seisneb just selles, et saame aimu hispaania rikkalikust kultuuripärandist kogu tema mitmekesisuses – sõnade päritolust ja tähendusest ning seostest eluolulise kontekstiga. Ja õnneks kuuleme seda inimeselt, kes on kõike ise kogenud, elanud ja teab, mida räägib.
Tunnid on ülesehituselt mitmekesised – lisaks grammatikale ja kultuuriloole ka köögis empanada’sid valmistades,
hispaania keeles lauldes, vaadates temaatilisi videosid või harjutades lihtsamaid praktilisi dialooge. Oleme sisenenud kultuuriruumi, mis on meist nii erinev ja samas sarnane.
Kindlasti on tunnid väga inspireerivad. Ajakirjanikuna olen leidnud neist ainest kümnekonnale loole, soovitanud teemasid ka teistele ajakirjanikele. Astume kord nädalas üle klassiläve, öeldes: „Buenas tardes”, ja mitte ainult selleks, et veel üks võõrkeel selgeks saada. Miks me siin siis käime? Küllap ka selleks, et siinsed kaks tundi on vaimne puhkus, osasaamine meie õpetaja energiast ja elurõõmust, või et keeleõpe on tõepoolest ka hea ajugümnastika." Tiina Siimets (2012)
1.–9. klasside õpilastele
Osalustasu: 25 eurot/kuu
Keraamikaringi ootame õpilasi kahes vanusegrupis: 1.–3. klass ja alates 4. klassist. Ring toimub 1 kord nädalas
korraga 90 minutit.
1.–3. klass
Õpime voolima keraamilist savi. Kujutame inimest, loodust ja fantaasiamaailma. Proovime teostada ka kausi ja
tassi vorme. Oma temaatikas kasutame ära ka aasta tähtpäevi sh. kiriklikke tähtpäevi. Kasutame erinevaid värvilisi
glasuure ja põletame nii madal - kui kõrgkuumusel.
4.–9. klass
Õpime kuidas oma mõtteid ja ideid viia keraamilisse vormi. Selleks töötame nii etteantud kui ka vabal teemal.
Kujutame natuuri, kirjanduslikke tegelasi ja fantaasiamaailma. Vaatleme kunstiajaloolisi eeskujusid. Teeme
visandeid inimfiguurist. Voolime keraamilisi nõusid, mida põletame kõrgkuumusel. Võimalus oma töid ka
glasuurida.
Savi on väga vana materjal ning sellel on ainulaadsed looduslikud omadused. Saviga töötamisel on teaduslikult
tõestatud teraapiline toime. Laste arengule pakub savi voolimine väga mitmekülgset tuge - maandades
pingeid ja luues sisemist tasakaalu, arendades peenmotoorikat ja keskendumisoskust, kasvatades
enesekindlust ning tugevdades minatunnetust.
Seda kõike on eriti vaja tänapäeval, kus last ümbritsev elu on närviline, elektroonikasse mattunud ja tema side
tõelise loodusega on kadunud. Savi aitab seda tühimikku täita. Töö saviga soodustab lapse aju arengut, kuna
kahe käega tööd tehes „suhtlevad“ omavahel ka lapse vasak ja parem ajupoolkera. Tänu sellele paranevad
erinevate ajukeskuste vahel olemasolevad seosed, samuti keeletaju ja kõneoskus.
Keraamika juhendaja Bhatricya Virumann räägib:
"Keraamikaga puutusin esimest korda kokku juba algklassides, kuid sellel ajal ma sellest suurt midagi ei arvanud. Käisin keraamikaringis, kus peamine eesmärk oli pigem tuttavatega aega veeta. Tollane juhendaja suunas mind aastaid hiljem õppima skulptuuri Kõrgemasse Kunstikooli Pallas. Väike keraamika pisik oli mulle ikkagi sisse jäänud ning juba esimesest kursusest saadik olen ma keraamika klassis iseseisvalt nokitsemas käinud.
Suurem huvi selle ala vastu tekkis siis, kui käisin vahetusõpilasena Hispaanias Pau Gargallo koolis skulptuuri õppimas. Kuna ma kohalikku keelt suuresti ei valdanud, pidin valima rohkem praktilisi ained, ehk võtsin veel aineid keraamikaosakonnast. Tundsin ennast seal väga koduselt, loomulikult. Hakkasin rohkem aru saama savist kui materjalist ning nautisin uute tehnikate õppimist ning katsetamisi tundes rõõmu ja valades pisaraid, kui kaua tehtud vaas lõpuks valmis saab kuid ahjus puruneb.
Varasemalt on mul kogemusi loovusringide ja töötubade juhendamisega ning tunnen, et see on üks mu eesmärkidest ka edasipidi. On väga südantsoojendav näha noori saviga tegutsemas ja panemas enda emotsioone loovuslikult materjali. Arvan, et minu õpetamise eesmärk ei ole teha nn suurt kunsti, vaid luua lastele mugav ja lõbus keskkond, kus end väljendada."
Jakobi Mäe Kultuurikoja juures tegutsevad:
Koorid on Katoliku Hariduskeskuse õpilastele tasuta.
Õpilastele alates 3. klassist.
ESMASPÄEVITI 15.30–17.00
Juhendaja Liina Triin Kolk
Õppemaks: 20 eurot/kuu
Ootame õppima õpilasi, kes on valmis kunstiga sügavamat tutvust tegema. Omandame põhjalikumad teadmised kunsti elementidest (joon, kuju, vorm, toon, värv, ruum, tekstuur). Teadmiste omandamine käib läbi maalimise, joonistamise, meisterdamise, voolimise ning tutvume veel mõne teise tehnikaga. Mõned tunnid pühendame loovale mõtlemisele. Tutvume kunstnikega ja õpime kunstist rääkima.
Õpetaja Liina Triin räägib:
"Armusin kunsti tegemisse juba väikse lapsena, kui avastasin, et võin öelda visuaalsel kujul asju, mille jaoks ma sõnu ei leidnud. Joonistasin kriitidega parklatesse, ehitasin rannas liivast, kividest ja taimedest mere ääres skulptuure, otsisin hõõguvate süte seest kujundeid, mida maalida, ja kritseldasin matemaatika töövihiku lõustasid täis.
Et kunstiga süvitsi tegeleda, läksin kunstikooli. Sealsed õpetajad inspireerisid mind tohutult: nende juhendamisel avastasin eri maade kunsti ja joonistamistehnikaid, õppisin ületama loomingulist blokki ning sain teada, et halbadest unenägudest võib vabaneda, kui need paberile panna ja joonistus hiljem minema visata.
Soovin ka ise noori kunstnike inspireerida, julgustada ja aidata neil oma potentsiaali avastada. Kunstiring on koht, kus lapsed saavad rääkida oma huvidest ja loomingulised mõtted ellu viia. Peamine on leida rõõmu eneseväljendusest, värvidest ja protsessist, mitte mingil juhul kunsti järjekordse kohustusena võtta. Mis tahes kunstiga tegelemine, ükskõik kui hästi või halvasti, teeb hingele head."
SEL ÕPPEAASTAL EI TOIMU!
1.–3. klasside õpilastele
Loodus-ja lemmikloomaring tegeleb eelkõige huvi äratamisega looduse vastu. Üheskoos kogeme loodust erinevate meelte abil ning püüame mõista, kuidas toimib elu meie ümber. Kindlasti meisterdame palju ning püüame ise erinevaid eluvorme kehastada.
Õppeaasta jooksul külastame TÜ botaanikaaeda ja TÜ loodusmuuseumi ning EMÜ loomakliinikuid. Õppeaasta lõpus on plaanis uhkem kahepäevane matk Eestimaa looduses.
Ringitasu: 20 eurot/kuu
Juhendajad: Theodor Mähar (algklassid) ja Mart Ilves (5.-12.klass)
Male on iidne ja väärikas mäng, mida on alati seostatud intellektuaalsuse ja kõrgema mõtlemisega. Peale selle, et malet üha edukamalt mängida on tore ja nauditav, on korduvalt uuritud ja leitud, et male mängimine arendab näiteks probleemilahendamise oskust, aitab suurendada IQ-d, soodustab kõrgemaid akadeemilisi tulemusi, edendab loogikat, kriitilist mõtlemist ja arendab isegi aju piirkondi, kus toimub kõnetegevus. Ja mis kõige tähtsam - eelnevad oskused arenevad olenemata sellest kas lapsest saab järgmine Paul Keres või mitte. Seega, tule ja liitu julgesti meie maleringiga!
"Male on loogilise mõtlemise kool, mille tulemusena edeneb õpilasele nii oluline omadus nagu on seda
LOOMINGULISUS. Ilma selleta on aga õppuri õppevõime küllaltki tagasihoidlik – õpitu mehaanilisel
omandamisel kannatab muuseas ka ta tundeelu." Tiit Merinäkk
SEL ÕPPEAASTAL EI TOIMU!
1.–4. klassidele
Osalustasu: 25–50 eurot/kuu
Mängude ring annab algklassilastele võimaluse pärast tundide lõppu veel meeldivalt koos aega veeta, õppides selgeks uusi seltskonna- ja lauamänge ning tehes juhendaja eestvedamisel muid lõbusaid ühistegevusi veidi vabamas vormis, kui tavatundide ajal – seeläbi on lastel aega ka veidi rohkem üksteisega muudel teemadel suhelda, kui vaid kooli omadel. Soovijatel on võimalus ära teha ka oma koduseid ülesandeid, et õhtul jääks kodus rohkem aega perega veetmiseks. Kui ilmad on ilusad, ollakse kindlasti osaliselt ka õues ja õpitakse selgeks uusi õues mängitavaid mänge.
1.–4. klasside õpilastele
ESMASPÄEVITI 13.45–15.15
Osalustasu: 20 eurot/kuu
Juhendaja: Ly Linamaa
Omatehtud asjadel on eriline vägi, neis on osake tegija mõtetest ja hingest. Näputööring pakub loomisrõõmu,
kasvab lapse enesekindlus ja näpuosavus. Mõnusate vestluste käigus valmivad vahvad esemed - mänguasjad,
ehted, tarbeesemed jne. Õpime tundma mitmesuguseid materjale ja tehnikaid, väärtustame loodust ja eesti
rahvuslikku käsitööd.
Juhendaja Ly Linamaa räägib oma teest näputööringi juhendamiseni:
"Kui nüüd mõelda, kust sain pisiku käsitöö tegemise vastu, siis ilmselgelt vaatan tänutundega oma ema ja vanaema poole. Vanaema oli meil tõeline kangastelgede haldjas, kes oskas lisaks triibulistele põrandavaipadele kududa telgedel ka piltidega seinavaipu. Suvised koolivaheajad möödusid mul tihti vanaemaga tema põnevas töötoas tegutsedes. Ema aga õpetas mulle selgeks õmblemise, heegeldamise ja kudumisoskuse.
Mäletan kooliajast, et kui tunnis vähegi võimalik oli, siis olid mul käed laua ja heegeldasin rahumeeli oma linikuid või muid asju. Ja ma ei olnud klassis ainuke. Käsitöö tegemine oli meil popp.
Näputööring on meil lisaks uute oskuste õppimisele kujunenud ka toredaks suhtlemiskohaks, kus erinevate klasside õpilased abistavad üksteist ja jagavad ka kogemusi.
Kui midagi ilusat oma kätega valmis teed, on pärast ikka tõeliselt hea tunne hinges."
Programmeerimine-tehnoloogia põhikoolile ja gümnaasiumile
SEL ÕPPEAASTAL EI TOIMU!
Automaagilised lahendused, võrrandilahendajad, arvutustehnika lugu, tekstipõhine rollimäng, Python programmeerimiskeel.
Arvutustehnika lugu peab paratamatult kaasas käima selle ringi teemaga(ei ole põhiteema), sest programmeerimises on kasutusel igasuguseid etümoloogiliselt veidraid nimetusi, mis tulenevad huvitavatest ja sageli naljakatest lugudest arvutustehnika ajaloost.
SEL ÕPPEAASTAL EI TOIMU!
1.–4. klasside õpilastele
Puidu töötlemine ja kasutamine nii tarbeesemete valmistamiseks kui kunstis on igivana ja puutöömeistrid on igal ajal kõrgelt hinnatud. Meie ringis tutvustatakse, kuidas seda tööd tegid meie vanaisad, õpitakse tundma puiduliike, puidutööriistu, masinaid ning mitmesuguseid töövõtteid alates kõige algelisematest.
1.–6. klasside õpilastele.
1. rühm (algajad) RÜHM ON TÄIS!
2. rühm (varemkäinud) RÜHM ON TÄIS!
3. rühm (al 3. klassist)
4. rühm (al 3. klassist)
Juhendajad Hannes Heinsar
Osalustasu: 25 eurot/kuu
Juhendaja Hannes räägib sellest, kuidas tema robootikani jõudis:
"Olin päris laps, kui nõukaaja lõpus tegime koos kasuisaga kodus palju julgeid projekte sh värvilise puldiga töötava televiisori. Mulle tundus, et seda telekat peab pidevalt putitama ja korrastama. Ühel õhtul, kui vanemad ära olid, oli mul igav ja tundus, et äkki peab jälle tagant kontakte korrastama. Keerasin suure kineskoopteleka ümber ja tegin tagant lahti ja sättisin seda. Ehmusin väga, kui kuulsin trepikoja ukse avamist ja kiiruga üritasin kõike kokku panna, nagu enne oli. Sain suurel korpusel täpselt kaks plastist kruvi kinni keerata, kui vanemad sisse tulid. Pärast, kui taheti hakata uudiseid vaatama, oli mul järsku väga ebamugav olla, kui telekas tööle ei läinud, kasuisa pidi hakkama viga otsima ning mina ei julgenud üles tunnistada, et olin üritanud telekat "hooldada".
Juhendajana rõõmustab mind näha teiste pusimist, katsetamist ja uute asjade proovimist. Mõnikord on ideed selged ja lahendus teada ja jagad vaimustust, aga teinekord jälle on projekt frustreeriv ja kõik ei tööta kohe ning on vaja läbi rääkida, et lahendusi uue nurga alt näha."
RÜHM ON TÄIS!
1.–4. klasside õpilastele
NELJAPÄEVITI 13.45–14.30
Juhendaja: Heidi Rajamäe-Volmer
Ring on tasuta!
Saksa keele ringis ootab algklassilapsi jänes Hans koos oma sõprade Fredinandi ja Monikaga. Saksa keelt ja kultuuri vahendame eelkõige laulude, mängude, juttude ja luuletuste abil. Igas tunnis teeme käelist tegevust. Kedagi võõrkeeles rääkima ei sunnita. Laps teeb seda vabatahtlikult, kui on selleks valmis. Keeleõpe toimub Goethe Instituudi õppematerjalide alusel ja finantsilisel toel.
Õpetaja Heidi räägib saksa keelest ja selle võlust:
"Õpetan varajase saksa keele huviringi juba 2012. aastast. Armastan saksa keelt ja Saksamaad, olen seal elanud, palju reisinud ja mul on seal sõbrad:) Arvan, et keele õppimine annab meile oma salajase võlumaailma, saame mõelda teisiti ja sügavamalt kui ainult ühte keelt kasutades. Saame avastada ja ära tunda mõttemustreid, leida vanu tuttavaid sõnu. Oo, meie vorst on nende Wurst! Olen näinud, et ringis käinud lapsed õpivad hiljem koolis keelt palju hõlpsamalt. Pealegi on ringis tore koos tegutseda ja lustida. Mõnel aastal osaleme lauluvõistlusel või peame Hans Hase sünnipäeva. Minu meelest peab õppima võimalikult palju keeli, et sul oleks palju uksi erinevatesse maailmatesse. Nagu Lennart Meri on öelnud: "Inglise keelt oskab tänapäeval igaüks. Saksa keelt aga iga kultuurne inimene!""
Võtame Jakobi Mäe Teatristuudiosse vastu uued rühmad! Katsete esimesed voorud toimuvad 26. ja 27. aprillil. Õppetöö algab sügisel! Registreeri ennast katsele siin:
https://forms.gle/SJsFuZ3jkJyPVQYVA
Teatristuudio tegevuse kohta leiab rohkem infot kodulehelt www.jakobistuudio.ee
Rohkem infot: www.jakobistuudio.ee
jakobistuudio@gmail.com
4.-6. klasside juhendaja Liisu-Johanna Olgo räägib sellest, kuidas ta teatri ja teatriringi juhendamiseni jõudis:
"Teater leidis mind üles põhikoolis, kui hakkasin näiteringis käima. Minu toonane juhendaja vedas meid kõikidesse võimalikesse laagritesse ja festivalidele ning kord sai isegi ühe projekti raames Estonia laval esinetud. Tutvusin teatritega nii laval olles kui lavataguselt. Mind kütkestas lava ja saali suurus ning kuidas näitlejad lugusid lavale tõid.
Keskkoolis jätkasin näiteringiga ning lisandus improring, kus õppisin hetkes loov olema ja lühikese ajaga andma sündmust edasi. Tol ajal tundus mulle, et näitlemine koondab kõiki mulle huvipakkuvaid valdkondi: muusika, sport, kirjandus, ajalugu, psühholoogia jms. Lisaks oli võimalik läbi näitlemise elada läbi erinevaid elusid, mida ise ei jõuaks oma eluajal läbi teha.
Peale keskkooli lõppu jõudsin Tartu Üliõpilasteatrisse ning aasta peale seda kutsuti mind Jakobi Mäe Teatristuudiosse, kus sain süvendatult erinevate tekstidega tööd teha ja näitlemisega tegeleda. Nüüdseks olen stuudio I lennu vilistlane ning olles haridusteaduste taustaga proovin läbi entusiasmi ja eksimisjulguse mõtestada noorte mängu, luua kujutlusi ning arendada keskendumisvõimet."
Põhikooli noorema rühma juhendajad räägivad:
Kaarel Pogga:
"Kui lavakunstikooli sisse sain, olin ma oma kursusel ainukene näitleja, kes polnud osalenud üheski teatriringis, käinud ühelgi etluskonkursil, osalenud üheski lavastuses, filmis, telesarjas, reklaamis, kuuldemängus (tausta-)näitlejana - olin täiesti puhas leht. Mind viis sinna soov õppida tundma iseennast ja inimest ning kultuuri - ehk seda, miks ta selline on, nagu ta on, mida ta teeb ja miks ta teeb seda, mida ta teeb. Ja ennekõike iseennast. Mul polnud kunagi suurt unistust saada näitlejaks. Naljakal kombel avastasin alles teatrikoolis, et seal tegeletakse väga intensiivselt näitlejate koolitamisega, et see polnudki lihtsalt võlu- ja spordikool, kus ennast avastada. Sellele vaatamata sain näitleja-ametit õppides ikkagi tegeleda täpselt sellega, millest olin unistanud - enese avastamise ja inimesse süvenemisega. Näitleja areng on eelkõige isiksuse areng, laval pole võimalik teha midagi, milleks ma inimesena võimeline ei ole. Ja seda igapäevast enda võimete piiridel käimist ei vahetaks ma millegi vastu.
Usun, et teatripraktika mistahes tasemel aitab iseennast kiiresti tundma õppida, sest kõike tehakse ju vaataja ees! Aga see ongi asja suurim pluss - sul pole kuhugi peituda, sa oled järsku silmitsi iseendaga. Mõistagi, ei koolita me stuudios professionaalseid näitlejaid, ei survesta üle oma varju hüppama, omapärast hülgama või aktsepteerima mingeid tõdesid. Pigem pakume võimalust treenida oma tähelepanu- ja keskendumisvõimet, suhtlemisoskusi ja koostöö tegemist, toetada fantaasia arengut, tutvuda näitekirjandusega ja vaadata-analüüsida rühmakaaslaste etteasteid ja teatrilavastusi. Ja kui seda teha veel sooja, toetava rühma keskel, saab sellest sündida palju head ja avastuslikku.
Annan teatristuudio õpetajana endast maksimumi, et stuudiotund oleks koht, kus on turvaline ennast avada ja katsetada enese ja oma kaasteelistega kohtumist. Olete oodatud nii stuudiosse kui ka teatrisaali."
Iris Viru:
"Huvi kaunite kunstide ja loomingulisuse vastu on minus olnud nii kaua kui end mäletan. Olgu selleks väljundiks siis teater, fotograafia, maalimine, restaureerimine, tants, looduse ilu märkamine ja selle mällu ning fotosilmale jäädvustamine, sisekujundus, kaunid vormid ja detailid. Mulle meeldib avastada ja õppida tundma maailma, iseennast ning teisi läbi nende kõikide. Olen aru saanud, et mind paeluvad väga paljud kunstivormid ja vahel võib see huvide paljusus olla endale isegi veidi raske. Tajun ohtu killustuda, aga minu soov on süveneda ja pühenduda. Teater on mu suur armastus. See pakub palju rõõmu, mängu, lusti, võimalust otsida ja kaevuda inimhinges ja loodetavasti mõista paremini maailma ja inimesi selle sees. Armastan väga neid hetki, mil publik ja näitlejad justkui hingavad koos, elavad selles maailmas, mis sünnib täna siin ja praegu ja väikseid hetki, mil etenduse lõppedes ja enne aplausi tekib kogu lava- ja saaliruumis vaikus, hea tühjus, koosolemise habras ja ilus silmapilk. Jakobi Mäe Teatristuudio, mille esimese lennu vilistlane ise olen ja nüüdseks ka varsti viis aastat noorte juhendaja, on mulle väga oluline paik. Siit olen leidnud endale parimad sõbrad, mõttekaaslased. Oleme kasvanud koos inimestena, otsides vastuseid küsimustele ja mõtestanud teatrit, inimeseksolemist ja tundnud rõõmu ja ka raskuseid koos tegutsemisest, mängust, otsingutest, vestlustest, loomisest, kasvanud juhendajana ja loodetavasti olen tänu teatrile parem inimene."
Põhikooli vanema rühma juhendaja Linda Porkanen:
Mina sattusin esimest korda näiteringi põhikoolis. Mu parim sõber käis seal ja kuna ta pidi õhtul mulle külla tulema ja elasin kaugel, siis küsisin tema juhendajalt, et kas võin lihtsalt nurgas istuda ja vaadata senikaua kui teda ootan. Juhendaja Kristiina Oomer ütles aga ootamatult, et ma võin siin “oodata” ainult juhul, kui kaasa teen. Kristiinat teades oli see loomulikult ainult sõbralik provokatsioon, mida mina sel hetkel võtsin maru tõsiselt ja tundsin, et mul pole muud valikut, kui kaasa teha. Paraku oli see kõige lõbusam ja lahedam tund, kus ma kunagi käinud olin, niiet jäingi käima. Siis läksime näiteringi kambaga “nalja pärast” Vanalinna Hariduskolleegiumi Teatriklassi katsetele, sain kogemata sinna sisse, sealt lavakasse ja tänaseks olen juba üle 10 aasta Vanemuise teatris näitlejana tööl.
Õpetajana on minu suurim rõõm näha, kuidas väga erinevad õpilased meie juures aastate jooksul avanevad ja muutuvad enesekindlamaks, paremateks eneseväljendajateks. Leiavad endale mõttekaaslased ja sõbrad.
Gümnaasiumirühma juhendajad räägivad:
Maarja Johanna Mägi:
"Ma olin väiksena väga tagasihoidlik, kuid sellest hoolimata käisin päris mitmes näiteringis ja teatrilaagris ja kuigi juhendajad andsid mulle tavaliselt väiksemaid taustaosi nautisin ma ka nende tegemist väga. Mäletan üht jõulunäidendit, kus mängisin haldjat, kes natuke laval ringi jookseb ja võlukepikesega viibutab. Vahetult enne esinemist jäi aga haldjaemand haigeks, nii et pidin ise tema osa tegema. Sellega kaasnes ka paar repliiki. Võtsin ennast kokku ja andsin enda parima, kuigi närv oli suur. Etendus sai tehtud ja kui pärast ühe õpetajaga rääkisin, ütles ta mulle ettevaatlikult, et olid väga tubli, aga järgmine kord püüa rääkida nii, et midagi kuulda ka oleks. Sarnaseid olukordi oli veel, kuid ma ei lasknud ennast kriitikal liigselt häirida ja käisin ikka tundides edasi. Usun, et kui sa midagi ikka tõeliselt tahad, siis ühel või teisel viisil see sinuni lõpuks jõuab."
Priit Strandberg:
"Enne gümnaasiumi astumist olin sattunud õppima koguni nelja erinevasse kooli, väga erinevatesse keskkondadesse. 10. klassi astudes vahetasin taas kooli ning minust sai Vanalinna hariduskolleegiumi teatriklassi õpilane. Mul ei olnud selleks ajaks välja kujunenud erilist teatri- või kultuurihuvi. Inspireerivate teatriõpetajate pühendunud töö ning õpikeskkond, kus kampa noori inimesi seob ühine kirg, avas minu jaoks ukse täiesti uude maailma. Elu oli korraga huvitav, täis põnevaid inimesi ning sisukaid jutuajamisi. See oli kindlasti tee iseenda avastamiseni.
Tagantjärele olen mõelnud, et noortena koos aktiivselt ühel suunal tegutsemises on suur jõud. Õppides koos näiteks teatrit ei pea kõigis noortes tärkama tingimata näitleja, vaid inimene. Vaba ja kirgilik õpikeskkond, mis tekib huviharidusklassis oluliselt hõlpsamalt, kui koolis, viib lähemale oma isiksuse avanemisele, olgu noor siis hingelt keemik või näitleja. Õpetajana naudin enim noorte eneseteadlikkuse arenegut. ning tärkavat kultuurilist maailmataju."
Koostöös Tartu Katoliku Hariduskeskusega pakume lastele varase keeleõppe raames võimalust alustada 1. klassis inglise keele õpingutega keelekümblusmeetodil. Tunnid toimuvad 5 korda nädalas. Pärast 2-aastase kursuse läbimist on lapsel võimalik inglise keele õppimist jätkata hariduskeskuses oma keeletasemele vastavas rühmas.
4.klassi õpilastele pakume samuti koostöös Tartu Katoliku Hariduskeskusega 2-aastast vene või saksa keele eelkursust, kus tehakse pingevabas keskkonnas tutvust uue keelega. Tunnid toimuvad 2 korda nädalas.